Service-bureau in Dordrecht
Het VKB Service-bureau, gevestigd in Dordrecht, biedt belangrijke ondersteuning aan de vereniging. Met een klein, gemotiveerd team van ruim 5 fte (een mix van fulltimers en parttimers), richt het bureau zich op de interne organisatie, beleidsvoorbereiding, belangenbehartiging en het afhandelen van bestellingen zoals onderscheidingen. Een overzicht van het team en de aanwezigheid van de medewerkers vindt u hier.
Wij houden ons bezig met communicatie naar onze leden (productie van publicaties, website, nieuwsbrieven, podcast en VKB App), inhoudelijke vragen, VKB Academy, belangenbehartiging, netwerkontwikkeling (VKB-partners) en onderzoek.
Je leest meer over wie wij zijn en wat we doen in ons merkboekje.
Inhoudelijke vragen
Dit zijn vragen die binnenkomen van kerkrentmeesters, variërend van simpele tot complexe kwesties. Deze vragen kunnen telefonisch, per e-mail of via ontmoetingen binnenkomen. Soms begint een vraag als een klein vraagje, maar blijkt uiteindelijk een complexer vraagstuk te zijn.
Bij het ontvangen van een vraag wordt eerst een ‘triage’ uitgevoerd om te bepalen wie binnen het team het beste kan helpen. Wij laten je zo snel mogelijk weten wanneer en van wie je een inhoudelijk antwoord kunt verwachten. Soms volstaat een verwijzing naar een artikel op de Kennisbank. Dit is sowieso een rijke bron van informatie, waar iedereen gratis uit kan putten. De Kennisbank wordt voortdurend in samenwerking met de dienstenorganisatie van de Protestantse Kerk geüpdatet en aangevuld aan de hand van nieuwe ontwikkelingen en veelgestelde vragen. Zo helpen we elkaar!
VKB-leden hebben recht op gratis advies op basis van hun jaarcontributie. Voor langdurige adviestrajecten wordt een offerte opgemaakt of wordt gekeken welke van onze VKB-partners je hierin van dienst kan zijn.
Openingstijden bureau
Het bureau is telefonisch bereikbaar van maandag tot en met vrijdag, van 8.30 tot 12.30 uur. Wil je contact opnemen? Klik dan hier voor meer informatie.